Sociale media voor jouw bedrijf!

Hoelang doe jij erover om een perfecte foto te maken voor op jouw tijdlijn op Instagram? Deel jij ook dagelijks jouw activiteiten op Twitter of zet jij jouw hoogtepunten op Facebook? Veel mensen om ons heen spenderen dagelijks wel een halfuur tot 2 uur aan sociale media als het niet meer is. Niet alleen is sociale media leuk voor privé, sociale media is ook nog eens een mega handige en zeker belangrijke tool voor bedrijven. Wil jij weten wat je allemaal met sociale media kunt doen voor jouw bedrijf?

Strategische doelen koppelen aan sociale media

Sociale media zakelijk inzetten lijkt erg makkelijk, maar je moet er toch echt wel wat van weten wil het allemaal goed gaan en wil je jouw sociale mediakanalen onder controle hebben. Ten eerste kun je social media koppelen aan jouw strategische doelen. Zo is Twitter geschikt voor het creëren van brand-awareness, Facebook voor het beïnvloeden van overtuigingen en attitudes, kun je blogs op jouw website gebruiken om productkennis over te brengen en kun je communities inzetten voor commitment. Zo zijn er nog veel meer doelen die social media kanalen met zich meebrengen. Verder is het belangrijk om bij de keuze voor een kanaal te kijken naar jouw doelgroep. Kortom, wees er dus bewust van waarom je kiest voor een bepaald kanaal.

Reageren op social media

Sociale media kan je maken of breken. Je wilt natuurlijk veel positieve reacties op jouw kanaal, maar consumenten kunnen ook klachten benoemen op deze kanalen. En binnen no time weet iedereen ervan. Dit kan jouw merknaam of reputatie ook schaden. Daarom is het erg belangrijk om jezelf te leren hoe je om moet gaan met deze reacties. Wanneer moet je reageren, wanneer moet je juist niet reageren, moet je ertegen in gaan of juist niet? Het kan nog allemaal best ingewikkeld zijn. Wij raden daarom sterk aan om een cursus sociale media te volgen gegeven door zakelijke professionals. Zo’n cursus leert jou bijvoorbeeld ook hoe je resultaten en conversie kan meten en daarnaast kunnen zij jou ook bijspijkeren over de laatste trends. Wil je nog meer te weten komen over online marketing? Dan raden wij de cursus SEO ook erg aan. Hierin leren professionals jou alles over zoekmachine optimalisatie en kun je jouw opgedane kennis gebruiken om bovenaan de resultatenpagina van Google te komen!