Een goede bedrijfsfilm maken

Wanneer u als bedrijf u goed wilt presenteren tegenover een nieuwe of potentiële klant dient u een goede bedrijfsfilm te maken. Deze bedrijfsfilm is het visitekaartje voor uw bedrijf en heeft een sterke boodschap aan de klant. In dit artikel geven wij een paar tips voor een goede bedrijfsfilm, wat dient hier allemaal in te zitten. Eerst ga je inspiratie opdoen bij andere bedrijven, u bent vast en zeker al eens een bedrijfsfilm van een andere firma tegengekomen, en hoeft het wiel natuurlijk niet nog eens uit te vinden. Bekijk daarnaast hoe de bedrijfsfilmklant tegen uw bedrijf aan zal kijken. Door het van de andere kant te bekijken kunt u bedenken wat de klant nog niet weet over uw bedrijf. Vaak zijn dit belangrijke aspecten en deze moeten in de bedrijfsfilm natuurlijk terug komen.

Neem de sterke punten van het bedrijf hierin mee.

Neem ook de USP’s van het bedrijf mee in het filmpje. Dit is vaak het verschil waarom een klant voor u zou kiezen en niet voor de concurrent. De voordelen voor de klant moeten zichtbaar zijn. Daarnaast is het belangrijk om het in verhaalvorm te gaan vertellen. Dit brengt structuur in de film en is het makkelijker te onthouden en volgen voor de kijker. Om de kijker direct te boeien zult u in de eerste 15 seconden moeten zorgen om de klant te binden. Hij moet getriggerd worden en de rest van de video af willen kijken. De film moet dan ook niet te lang duren. De juiste lengte voor een bedrijfsfilm is 1 a 2 minuten. De boodschap moet dus binnen deze tijd verteld zijn. Wacht hiermee niet tot op het laatste, het is mogelijk dat de kijker het te lang vind duren en wegklikt. Maak de kijker nieuwsgierig. Zorg dat je video bij de tijd blijft en produceer geen oud lijkende bedrijfsfilm. De kwaliteit is daarbij natuurlijk een belangrijk punt. Companyfilms.nl helpt je daar graagbij!

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd.