Het wijzigen van je huisstijl

Een krachtige huisstijl kan voor erg veel voordeel opleveren. Het is herkenbaar, passend bij de core bussiness en een echte toevoegen aan het bedrijf. Maar, wat is precies de definitie van een krachtige huisstijl? Dit is voor ieder bedrijf anders. Een goede huisstijl heeft geen specifieke definitie. Er zijn natuurlijk wel een aantal onderdelen die eigenlijk niet mogen ontbreken, maar de uitwerking hiervan is vrij. Denk bijvoorbeeld aan een logo of een pay-off. Maar ook een kleurenpalet is belangrijk. Heb je momenteel een huisstijl waar je niet tevreden mee bent? En zit je na te denken over een huisstijlwijziging? Dan kan www.hanskraan.nl misschien iets voor je betekenen. Met een goed plan van aanpak ben je in ieder geval goed op weg, en hier kan je vast en zeker wat hulp bij gebruiken.

Essentiele onderdelen

Wat mag absoluut niet ontbreken in een huisstijl? De ontwikkeling van een huisstijl verloopt voor iedereen anders. Toch zijn er een aantal punten die niet mogen ontbreken in een complete huisstijl. Dit zijn een logo met beeld en/of woordwerk, typografie, kleur en kenmerkende vormen. Schakel een vormgever in om deze onderwerpen voor je huisstijl uit te werken. Grote kans dat je zelf al een idee hebt over hoe het er ongeveer uit moet komen te zien. Deze informatie kun je verwerken in de briefing.

Huisstijl implementeren

Je huidige huisstijl aanpassen en een nieuwe huisstijl implementeren is niet zo eenvoudig als het lijkt. Het is geen klus die je zelf dagelijks uitvoert. Besteed dit daarom uit aan een partij die hier alle kennis over in huis heeft. Zo werk je efficiënt en ben je zelf niet onnodig veel tijd kwijt om het zelf uit te voeren. Ook hierbij kan HA&S een bemiddelende rol spelen en je advies geven. Neem contact op of bekijk de website.

Afbeeldingsresultaat voor huisstijl