Waarom is het adverteren op YouTube interessant?

Waarom zou je adverteren op YouTube?

Je kunt door het adverteren in YouTube verschillende doelstellingen behalen, zo kan je bijvoorbeeld je naamsbekendheid vergroten. Maar je kunt het ook in zetten om een nieuw product te introduceren, meer verkeer naar je website te genereren of om meer bezoekers naar je bedrijf te trekken. Daarnaast kun je heel gericht adverteren op je doelgroep en zijn er veel verschillende advertentiemogelijkheden. Denk aan remarketing, in-stream adverteren, in-display adverteren of in-search adverteren. Dit zijn enkele voorbeelden maar er zijn nog meer mogelijkheden. Wat daarnaast ook een groot voordeel is van adverteren in YouTube is dat je zelf een dag budget kunt bepalen en dat je alleen betaald op het moment er ook daadwerkelijk naar de video wordt gekeken. Pas op het moment dat de kijker langer dan 30 seconde naar je video kijkt betaal je. Het komt ook weleens voor dat de video korter is dan 30 seconden. In dat geval dient de kijker de gehele video af te kijken voordat de adverteerder geld betaald.

De advertentiemogelijkheden van YouTube

Zoals eerder gezegd biedt YouTube verschillende advertentiemogelijkheden. We zullen er nu een aantal behandelen, maar naast deze advertentiemogelijkheden zijn er nog veel meer mogelijkheden om te adverteren in YouTube. Zo kan een onderneming gebruik maken van Bumper Ads. Hierbij worden de merk- en collectie video’s verkort naar zes seconden. Dit zal bij de doelgroep in top-of-mind blijven en wordt de doelgroep opnieuw kort getriggerd. Dit zal dienen als Remarketing. Daarnaast kan een onderneming gebruik maken van InStream Ads. Dit zijn korte video’s voor, tijdens en na een video van Youtube. Deze video’s zijn voor de gebruiker na vijf seconden over te slaan. Dit houdt in dat wanneer een gebruiker de video na vijf seconden wegklikt, je niet betaalt voor vertoningen. Dit maakt InStream een hele goede mogelijkheid om echt alleen de geïnteresseerde mensen aan te spreken en dus geïnteresseerde bezoekers te krijgen. Tot slot kan een onderneming TrueView Shopping inzetten. Hierbij wordt een video gemaakt met merkbeleving en op het eind van de video kan de kijker de producten in de webshop bestellen.